Affiliatemarkedsføring

Affiliatemarkedsføring er prestasjonsbasert markedsføring hvor du som annonsør kun betaler for resultater og ikke for selve markedsføringen.

Affiliatemarkedsføring

Du har allerede et glimrende nettsted, men ønsker flere besøk fra målgruppene dine. Du har ikke noe imot å betale for annonsering, men er usikker på hvor du kan få mest igjen for markedsføringskronene dine. Det er her affiliatemarkedsføring kommer inn.

Affiliatemarkedsføring er spesielt anerkjent for sin evne til å øke salget. Modellen gir lav risiko for deg som annonsør, samtidig som den belønner de som genererer flest salg for deg. Ingen annen form for nettannonsering har så stort fokus på å levere resultater som affiliatemarkedsføring.

En affiliate (også kalt «publisher») kan være alt fra en liten blogg til en stor nettavis. Affiliates får kun betalt når en person som besøker nettstedet deres videresendes til ditt nettsted og utfører den handlingen du ønsker. For eksempel et kjøp eller en påmelding.

For at du som annonsør skal slippe å gjøre avtaler med hundrevis av affiliates og administrere løpende betaling til disse, er det etablert egne affiliatenettverk for å håndtere dette. TradeTracker er et slikt nettverk.

tradetracker.comstyle_guide_avatar (2)

TradeTracker er et internasjonalt affiliatenettverk som ble etablert i 2004.

I 2011 inngikk Crevita en avtale med TradeTracker om å etablere et kontor i Norge. TradeTracker Norway ble først etablert som en avdeling i Crevita, men ble i 2013 skilt ut som et eget selskap. I dag har TradeTracker vokst til å bli et av Europas ledende nettverk med kontorer i 20 land og over 150 ansatte.

TT screenshot-2Plattformen til TradeTracker er tuftet på prinsippet om åpenhet og transparens. Den er brukervennlig, enkel å implementere og gir deg full kontroll over konverteringer fra kampanjene dine. Du kan spore alle interaksjoner med publikum og følge de gjennom hele kjøpsprosessen.

MULIGHETERfuturo_icons_325

Affiliatemarkedsføring kan beskrives som ditt «virtuelle salgskorps».

Affiliates (publishers) som har samme målgrupper som deg, publiserer dine annonser på sine nettsteder. De hjelper deg dermed med å få merkevaren og produktene dine kjent blant målgruppene dine. Affiliatene tjener penger på å generere trafikk, leads eller salg på ditt nettsted. Du velger selv om du vil betale for trafikken (Cost Per Click – CPC), for leads (Cost Per Lead – CPL) eller for salg (Cost Per Sale – CPS). Det er de to siste som er mest vanlige i dag, men uansett betaler du kun for markedsføringen når den gir resultater.

TT screenshotAffiliatemarkedsføring passer mange ulike typer virksomheter, men er spesielt godt egnet for nettbutikker, abonnementsløsninger og medlemsbedrifter.

De som lykkes best med affiliatemarkedsføring jobber med det som en langsiktig strategi og ikke som en kortsiktig kampanje. Ved å bygge gode relasjoner til dine affiliates over tid, bygger du samtidig et stort og lojalt online salgskorps for dine tjenester. Uten risiko for at det kan koste mer enn du tjener.

KOM I GANGfuturo_icons_144

Det er veldig enkelt å komme i gang med affiliatemarkedsføring gjennom TradeTracker.

Etter en kort søknadsprosess får du innlogging til ditt eget område hvor du får svar på de fleste spørsmålene du måtte ha. Du kan også kommunisere direkte med din egen account manager som kan gi deg en demonstrasjon og hjelpe deg å komme i gang.

Klikk deg inn på TradeTracker.com/no og les mer om selskapet og hvordan du går frem.

TradeTracker