Remarketing

Mange som besøker nettstedet ditt blir ikke konvertert til kunder. Remarketing gir deg en ny sjanse til å overbevise dem.

Remarketing

Remarketing lar deg vise annonser utelukkende til folk som allerede har besøkt nettstedet ditt, men ikke foretatt seg en handling som du har tilrettelagt for. Altså til besøkende som ikke er konvertert, som vi kaller det. Fordelen med remarketing er ikke bare at du får en ny sjanse til å overbevise en kunde som tidligere har vist interesse for dine varer og tjenester. Du kan også skreddersy budskapet basert på hva de har kikket på eller foretatt seg på siden.

For at remarketing ikke skal oppleves som plagsom reklame må du gjøre det riktig. Da vil det i stedet oppfattes som relevant informasjon.

METODEfuturo_icons_207

Ved å legge en enkel sporingskode på nettstedet ditt kan du følge tidligere besøkende med annonser på ulike nettsteder.

Remarketing og retargeting er ofte brukt som synonymer og er egentlig bare ulike benevnelser ut fra hvem som leverer tjenesten. Det kan likevel ligge ulike metoder bak, avhengig av hvilke strategier de benytter for å nå målgruppene.

Remarketing kan gjøres på mange forskjellige måter. Du kan sende e-post til de som har lagt igjen e-postadressen sin på nettstedet ditt. Du kan henvende deg til de som har besøkt Facebook-siden din med et salgsbudskap. Eller du kan vise ulike typer annonser til de som har besøkt nettsiden din ved hjelp av Google Remarketing.

Vi skal ikke her beskrive i detalj hvilke metoder som ligger til grunn for de ulike strategiene, men her kan du i alle fall lese hva Google skriver om remarketing på sitt nettsted. Du kan også se en videosnutt om hvordan du setter opp en dynamisk kampanje med remarketing tilknyttet din AdWords-konto:

Noen sentrale råd som er viktige for å få best mulig effekt av remarketing er:

  • Segmentér målgruppene for å lage relevante annonser.
  • Unngå å markedsføre deg mot eksisterende kunder.
  • Velg hvor ofte målgruppen skal se annonsen.
  • Pass på at annonsene er oppdaterte og fengende.
  • Optimaliser konverteringene ved hjelp av dedikerte landingssider.

Prisfuturo_icons_121

Remarketing prises på samme måte som Google AdWords. Du betaler altså for de besøkene kampanjene genererer.

Som sagt kan remarketing og retargeting foregå på mange ulike måter, men det mest vanlige er det som er beskrevet i avsnittet over. Dersom du ønsker at Crevita skal sette opp og drive en kampanje med remarketing knyttet til din Google AdWords-konto, krever dette at vi også administrerer kampanjene med søkemotorannonsering for deg. I så fall inngår det også i prisen for søkemotorannonsering.

Pris, remarketing:       Se Søkemotorannonsering