Markedsføring

Målrettet markedsføring krever at du fokuserer markedsaktivitetene mot de stedene dine kunder befinner seg. Ikon Markedsføring

Hensikten med å målrette markedstiltakene best mulig er å unngå å kaste bort markedskroner på folk som uansett ikke blir kunde. Du kan da fokusere på tiltak mot de som aktivt leter etter dine tjenester (søkemotorer). Du kan markedsføre deg på steder hvor dine målgrupper er klart definert (sosiale medier). Eller du kan markedsføre deg over alt, men kun betale for de som blir kunde (affiliate markedsføring). Eller en kombinasjon av disse.

For å sikre at dine online markedsføringstiltak er lønnsomme må du tilrettelegge for handlinger som er målbare.  

SØKEMOTORER

Å markedsføre dine tjenester og merkevarer gjennom søkemotorer kan være svært målrettet og kostnadseffektivt i forhold til andre metoder.  Dersom du gjør det riktig. Søkemotormarkedsføring har i hovedsak fokus på tre områder: Søkeordsannonsering, søkemotoroptimalisering og remarketing. Men også innholdsmarkedsføring er blitt en sentral del av søkemotorenes tjenester. Les mer…

SOSIALE MEDIER

Sosiale medier gir bedrifter en anledning til å komme i tett dialog med sine kunder og åpner også for muligheter til svært målrettet annonsering. Markedsføring i sosiale medier og i søkemotorer henger tett sammen. Sosiale medier kan være med å bygge opp lenker til nettstedet som er avgjørende for å oppnå god, organisk rangering. Les mer…

AFFILIATEMARKEDSFØRING

Også kalt «Performance Marketing». En unik form for markedsføring hvor du kun betaler for resultatene markedsføringen gir. Affiliatemarkedsføring gir deg som annonsør muligheter til å nå ut til dine målgrupper med mange ulike annonseformater og på alle tenkelige plattformer uten å ta risiko for å tape penger. Les mer…