Søkemotorer

Markedsføring i søkemotorer er kanskje den mest effektive måten å skaffe målrettet trafikk til nettstedet ditt på.

søkemotorer

Markedsfører du deg gjennom søkemotorer treffer du en målgruppe som er i jaktmodus. De er aktivt på jakt etter informasjon om et produkt eller en tjeneste, og definerer seg inn i din målgruppe gjennom hva de søker. Det er du selv som velger hvilke søkebegreper du ønsker at ditt nettsted skal dukke opp på. Du blir derfor kun funnet når noen søker på disse begrepene.

Mange markedsførere tror at søkemotorer kun leverer resultater som rene tekstlenker. Sannheten er at søkeresultatene kan være tekst, bilder, video, lyd eller andre filformater. Og søkemotorer er heller ikke bare Google og Bing. De omfatter også nettsteder som YouTube, Trip Advisor, Facebook osv. Faktum er at stadig flere typer nettsteder nærmer seg kategorien søkemotor. Man kan søke i kataloger, sosiale medier, blogger eller ulike nettsteder som folk bruker for å finner reiser, restauranter eller opplevelser.

Markedsføring i søkemotorer kan være svært lønnsomt. Hvis det blir gjort riktig…

SØKEMOTORANNONSERING

Søkemotorannonsering lar deg som bedrift by på plasseringer i søkemotorer når noen aktivt søker etter tjenester eller produkter som du tilbyr. Tjenesten koster først penger når noen klikker på annonsen og kommer inn til nettsted ditt. Les mer…

SØKEMOTOROPTIMALISERING

Søkemotoroptimalisering er prosessen med å gjøre nettsider mer synlig i søkemotorene. Bedre synlighet fører til mer eksponering av merkevaren din og flere (gratis) besøk fra den organiske delen av søkemotorene. SEO omfatter både de tekniske og kreative elementer som kreves for å bedre rangering, øke synlighet og drive trafikk til nettstedet. Dette handler like mye om å gjøre nettstedet ditt bedre for brukerne som å gjøre det søkemotorvennlig. Les mer…

REMARKETING

Remarketing lar deg vise annonser til personer som har besøkt et nettsted. Hvis noen forlater nettstedet ditt uten å kjøpe noe, kan du bruke remarketing til å få kontakt med dem igjen ved å vise relevante annonser når de surfer på nettet eller søker på Google. Denne gangen kan du spisse budskapet eller tilbudet ditt slik at de fullfører handelen de var startet. Les mer…