Retargeting

Retargeting er markedsføring som retter seg mot de som besøker nettsiden din men ikke blir konvertert til kunde.

Retargeting

Retargeting og Remarketing blir ofte brukt som synonymer og er for mange bare ulike benevnelser ut fra hvem som leverer tjenesten. Men det kan likevel ligge ulike metoder bak. Mange bruker begrepet remarketing om e-postmarkedsføring i forbindelse med at kunder forlater handlekurven i kjøpsprosessen eller for å selge mer til kunder som nettopp har handlet.

Retargeting blir på engelsk ofte kalt «behavioral retargeting», noe som kan være et mer dekkende begrep. Dette begrepet blir som oftest brukt for skreddersydde displayannonser rettet mot noen som har kikket på et produkt eller tjeneste på nettsiden din uten å handle. Webtraffic er et selskap eid av Schibsted som tilbyr dynamisk retargeting. Her kan du vise skreddersydde annonser på noen av de største og mest populære nettstedene i Norge til de som har sett på produktet uten å handle.

Crevita kan sette opp og administrere kampanjer både med Google Remarketing og Webtraffic Retargeting slik at du dekker de fleste av de plattformene dine kunder benytter.